تقریبا از هر کسی بپرسید نظرش درباره‌ی عکس استوک چیست، جواب می‌دهد که این عکس‌ها به درد نمی‌خورند. اما با تمام حرف‌های بد و خوبی که درباره‌ی عکس‌های استوک زده می‌شود، واقعا استفاده از این عکس‌ها در برخی موارد اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان جایگزینی برای آنها پیدا کرد. درست است که قریب به اتفاق عکس‌های استوک سبک خاصی دارند و کاراکترهای به کار رفته در آنها همیشه در حال لبخند... ادامه مطلب »

در صحبت با افرادی که در حوزه‌ی تبلیغات کار می‌کنند، گاهی می‌بینم که کلمه‌های تگ لاین و اسلوگان را به جای یکدیگر به کار می‌برند. طوری که گویی این مفاهیم یک‌چیز واحد هستند و می‌توان آن کلمه‌ای را که زودتر به ذهن می‌رسد برای رساندن سریع‌تر منظور به کار برد. ولی این‌طور نیست. این کاملا کلمه‌ها با هم فرق دارند و هر یک از آنها برای اشاره به مفاهیم کاملا... ادامه مطلب »

یکی از چیزهایی که همیشه برایم عجیب بوده، نوع نگاه مدیران شرکت‌های ایرانی به توسعه محصول و مقایسه‌ی آن با رویکرد همین مدیران به مساله‌ی مارکتینگ است. اغلب می‌بینم که مدیران این تصور را دارند که توسعه محصول، ارزشی برای آنها و شرکتی که راه انداخته‌اند خلق می‌کند و به همین دلیل، توسعه‌دهندگان محصول و دولوپرها معمولا سوگلی مدیران ارشد هر شرکت هستند. یک نوع نابرابری و تبعیض در نوع... ادامه مطلب »

ایندکس نشدن سایت در موتورهای جستجو به معنی مرگ است. برای کسی که تولید محتوا می‌کند یا به هر نحوی می‌خواهد دیده شود، ضروری است تا سایت‌اش در موتورهای جستجو ایندکس شوند. ایندکس شدن یا همان ثبت شدن در دیتابیس موتورهای جستجو، چیزی است که مبنای سئو (SEO) را شکل می‌دهد. برای اینکه بتوانید صفحات وب‌سایت یا وبلاگ‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که موتورهای... ادامه مطلب »

اینستاگرام از آن چیزهایی است که خیلی می‌توان درباره‌اش حرف زد. به نوعی همه خودشان را در اینستاگرام صاحب‌نظر می‌دانند و فکر می‌کنند استاد این شبکه‌ی اجتماعی هستند. اما من استاد اینستاگرام نیستم. فقط چند نکته را از اینجا و آنجا یاد گرفته‌ام و سعی نمی‌کنم درباره‌ی دانسته‌های دانسته‌هایم به کسی دروغ بگویم. این چیزهایی که من پیدا کرده‌ام، تنها بخشی از راه برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام هستند... ادامه مطلب »

در بین تمام کارهایی که برای بهبود محتوا و بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهم، برای تستیمونیال (Testimonial) احترام ویژه‌ای قائل هستم. این کلمه‌ی خارجی به «توصیه نامه مشتریان» و «شهادت دادن مشتری» هم ترجمه شده است. اما به نظر من باید از عبارت «اعتراف مشتری» برای ترجمه‌ی این عبارت استفاده کنیم. اما چون عبارت قشنگی نیست و جنبه‌ی مثبتی ندارد، بهتر می‌دانم همان تستیمونیال اصلی را به کار ببرم. ادامه مطلب »

تازگی‌ها با گودریدز (Goodreads) خیلی ارتباط برقرار کرده‌ام. اپلیکیشن گودریدز مدت‌ها است که توانسته روی آیپدم جا خوش کند و به محض اینکه چند صفحه کتاب می‌خوانم، سریع می‌روم و درصد پیشرفت‌ام در آن کتاب را توی اپلیکیشن ثبت می‌کنم. نمی‌دانم چه کار کرده که تا این اندازه وفادارش شده‌ام و بعضی وقت‌ها بدون دلیل بازش می‌کنم تا ببینم که در دنیای کتاب چه خبر است. ادامه مطلب »

اپلیکیشن خبرخوان موبایل‌ام به دلیل علاقه‌ای که پیش از این به سایت مشبل (Mashable) نشان داده‌ام، اخبار و مطالب مربوط به آن را زود به زود به من نشان می‌دهد. دیروز پریروزها بود که ناگهان یک مطلب خوب روی مشبل دیدم. نویسنده‌ی مشبل گفته بود که نباید در پرایم دی ۲۰۱۹ آمازون خودتان را ببازید و هر آشغالی که آمازون جلویتان گذاشت را بخرید. ادامه مطلب »

چند وقت پیش در حین جستجوی اینترنتی به صورت ناگهانی با لاجیتک کرفت مواجه شدم و ناگهان به خودم آمدم و دیدم که نزدیک به ۱ ساعت وقت صرف کرده‌ام تا ته و توی آن را دربیاورم. کیبورد کرفت (Craft) هم طراحی زیبایی داشت و هم کار تبلیغاتی و مارکتینگ خوبی روی آن انجام شده بود. ادامه مطلب »

به نظر من زندگی چیز عجیبی است. ادای روشنفکری درنمی‌آورم و دارم نتیجه‌ی چند سال زندگی کردن را با شما به اشتراک می‌گذارم. زندگی برایم عجیب است. مخصوصا وقتی کمی از دورتر به قضایا نگاه می‌کنم و به دنبال ترندها و روندها می‌گردم، می‌بینم با چه تناوب خوبی دارد تکرار می‌شود. دقیق و بدون مشکل در یک چرخه‌ی کاملا از پیش برنامه‌ریزی شده خودش را تکرار می‌کند. ادامه مطلب »