علم و دانش در بازاریابی مدرن نقش مهمی دارند. در واقع بازاریابی ما هر روز بیشتر به سمت علمی شدن پیش می‌رود و روانشناسی از علوم مطرح در بازاریابی مدرن است. تایید اجتماعی (Social Proof) یکی از آن مواردی است که در روانشناسی رفتاری مورد مطالعه قرار می‌گیرد و آثار درخشانی روی فروش بیشتر محصولات گذاشته است. ادامه مطلب »

ما ایرانی‌ها در سال‌های اخیر عادت خوبی را کسب کرده‌ایم و آن هم ارلی اداپتر(Early Adopter) بودن است. این کلمه که معادل فارسی خوبی برایش سراغ ندارم در کنار مزایای غیرقابل انکارش، مسلما نقاط ضعفی هم دارد. من به سایر رشته‌ها و پیشه‌ها کاری ندارم و تنها به حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ بسنده می‌کنم.در سال‌هایی که من با مارکتینگ دیجیتال آشنا شده‌ام و در یکی از بخش‌های این حوزه فعالیت می‌کنم،... ادامه مطلب »

من در جامعه‌ی ایرانی زندگی می‌کنم و به خاطر نوع کاری که انجام می‌دهم، به صورت دائم با کالاهای مختلف در ارتباط هستم. جدای از بحث در ارتباط بودن با انواع کالاها، من یک مصرف‌کننده هستم و نیاز دارم از این کالاها خرید کنم و شاید هم بتوانم گاهی اوقات به دیگران برای خرید کالای خوب مشاوره بدهم. این موضوع باعث شده تا در چیزهایی که می‌بینم دقیق‌تر شوم و بدانم... ادامه مطلب »