لعنت به تو هاب اسپات که انقدر خوبی!

فضای کاری هاب اسپات

در ایام نوروز ۱۳۹۷ مثل ایام دیگر مشغول جستجو پیرامون موضوع خاصی بودم که ناگهان به بلاگ وبسایت هاب اسپات (HubSpot) رسیدم. پیش از این چندین بار با جستجوی اینترنتی به مطالب هاب اسپات برخورد کرده بودم و مقاله‌های جالبی هم در آن دیده بودم که به خوبی جواب سوالاتم را می‌دادند. اما این دفعه، موضوع دیگری توجهم را جلب کرد:

تایم آن سایت هاب اسپات عدد بسیار خوبی است

مقاله‌های هاب اسپات به قدری برای یک بازاریاب اینترنتی جذاب و مفید هستند که نمی‌توان از خیر یک ویرگول‌شان هم گذشت. همین می‌شود که برای خواندن هر مقاله حسابی وقت می‌گذاری و کلی درگیر جذابیت‌شان می‌شوی. حجم زیاد توضیحات هر مقاله هم مزید بر علت می‌شود تا بیشتر در این سایت خوب بمانی و این یعنی همان چیزی که به تایم آن سایت (Time on Site) معروف است. اما موضوع این نیست؛ موضوع بر سر لینک بیلدینگ داخلی بسیار خوبی است که در مقاله‌های هاب اسپات انجام می‌شود. هر مقاله‌ای را که برای مطالعه انتخاب می‌کنی،‌ راه را بر بی‌شمار لینک داخلی که درون مطلب گنجانده شده می‌گشایی تا تو را به سمت مطالعه‌ی مقالات دیگری وسوسه کنند. در واقع این تکنیک با وسوسه کردن خواننده، او تشویق می‌کند تا با مطالعه‌ی بیشتر، insight بیشتری راجع به موضوع به دست بیاورد و در این زمینه کاملا صادقانه عمل می‌کند. همین لینگ بیلدینگ داخلی خوب، یکی از عوامل تاثیرگذار در SEO عالی هاب اسپات است. هاب اسپات به عنوان یک موسسه مشاور در زمینه مارکتینگ و فروش در این زمینه عالی عمل کرده‌است و ندیده می‌توانم بگویم که تایم آن سایت زیاد و بانس ریت خیلی کمی دارد.

هر مقاله‌ای را که برای مطالعه انتخاب می‌کنی،‌ راه را بر بی‌شمار لینک داخلی که درون مطلب گنجانده شده می‌گشایی تا تو را به سمت مطالعه‌ی مقالات دیگری وسوسه کنند.

گستره‌ی کاری هاب اسپات به شدت متنوع است

هاب اسپات هم یک آژانس مارکتینگ است و هم یک مشاور برای کمک به افراد و سازمان‌ها در جهت فروش بیشتر. اما این تمام ماجرا نیست؛ هاب اسپات در زمینه‌ی خدمات پس از فروش هم خدماتی دارد و یک CRM اختصاصی هم در این زمینه طراحی کرده‌است. اما در میان تمام این تلاش‌ها، راهکارهای این شرکت در زمینه‌ی Inbound Marketing از بهترین و ارزشمندترین خدماتی است که ارایه می‌دهد. در واقع بهتر است بگویم بهترین چیزی که من در هاب اسپات پیدا کردم، همین پروسه‌ها و متدهای Inbound Marketing هستند. کارشناسان هاب اسپات با ارایه راهکاری مختلف مثل پدر و مادری که می‌خواهند راه رفتن را به کودک‌شان یاد بدهند، دست تو را می‌گیرند و قدم به قدم تو را به دنیای مارکتینگ جاذبه‌ای (ترجمه‌ی آن اصطلاح انگلیسی) وارد می‌کنند. چقدر هم خوب این کار را انجام می‌دهند و در نهایت هم سعی می‌کنند تا محصول‌شان را به تو بفروشند که متاسفانه در این زمینه ناکام می‌مانند؛ چرا که هم خرید از آنها به دلیل مشکلات تهیه‌ی کارت اعتباری کمی سخت است و هم اینکه معمولا من تنها به دنبال سواستفاده از آموزش‌ها هستم و هرجا که صحبتی از پول خرج کردن به میان بیاید، به سرعت از محل متواری می‌شوم!

و یک هاب اسپات آکادمی خیلی خوب دارد

هاب اسپات آکادمی (HubSpot Academy) از آن جاهایی است که اگر بخواهی هم نمی‌توانی از دستش فرار کنی! هاب اسپات آکادمی چیزی در حد یک دانشگاه است و آموزش‌های باکیفتی را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. مگر می‌شود بی‌خیال آموزش ویدیویی خوب و باکیفیت شد و یادگیری کلی چیز جدید درباره‌ی فروش و بازاریابی مدرن را در موسسه‌ای که یکی از غول‌های این صنعت است، رد کرد؟ در هر یک از آموزش‌ها که غالبا پیرامون فروش و مارکتینگ هستند، متریال‌هایی به عنوان ضمیمه ارایه می‌شود که در واقع تکمیل کننده‌ی صحبت‌های مدرس هستند و نقش همان جزوه‌ی درسی خودمان را بازی می‌کنند. هاب اسپات در پایان دوره از شرکت‌کننده آزمون می‌گیرد و اگر با نمره‌ی خوبی درس را پاس کرده‌باشید، به شما مدرک هم می‌دهد؛ مدرک معتبری که می‌توانید از آن در جاهای مختلف استفاده کنید.

مگر می‌شود بی‌خیال آموزش ویدیویی خوب و باکیفیت شد و یادگیری کلی چیز جدید درباره‌ی فروش و بازاریابی مدرن را رد کرد؟

ممکن است زمانی که در هاب اسپات می‌گذاری کمی زیاد باشد؛ اما حتما به نتیجه خوبی منجر خواهد شد.

ازت راضی‌ام هاب اسپات عزیز! لعنت به تو که انقدر خوبی!

۵ ۱ رای
امتیاز کلی این نوشته
guest
0 کامنت
فیدبک اینلاین
دیدن تمام کامنت‌ها