راه خرید اقساطی از دیجی‌کالا هم فراهم شد

خرید اقساطی از دیجی‌کالا

دیشب دیجی‌کالا پیامک داد که خرید اقساطی از این شرکت شروع شده است. پیامک عجیبی بود که برای خیلی‌ها یک خبر جالب به همراه داشت. خود من مدت‌ها به این فکر می‌کردم که چقدر خوب می‌شد اگر دیجی‌کالا می‌توانست خرید اقساطی راه بیندازد. آن هم در این شرایط اقتصادی نابسامان که قدرت خرید مردم پایین آمده و کمتر کسی می‌تواند اقلام موردنظرش را نقدی بخرد.

سریع روی لینک کلیک کردم تا ببینم ماجرا چیست. لینک موجود در پیامک به صفحه‌ی دیجی‌پی متصل بود و هدف‌اش این بود که بروی و برای استفاده از خرید اقساطی از دیجی‌کالا اعلام آمادگی کنی. البته توی لندینگ پیجی که طراحی شده بود، از «خرید اقساطی» استفاده نشده بود و به جای آن از عبارت «خرید اعتباری» نام برده می‌شد. سریع ثبت‌نام کردم و در پایان، به من اعلام شد که ۷۰ و خورده‌ای هزار نفر قبل از من ثبت‌نام کرده‌اند. تنها چند ساعت از ارسال پیامک گذشته بود و حالا ۷۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌ بودند. خیلی آمار عجیب و بزرگی بود؛ آن هم برای یک پیامک خشک و خالی که طبق باور مارکترهای امروزی، اصلا نرخ تبدیل (Conversion Rate) خوبی ندارد.

پیامک خرید اقساطی از دیجی‌کالا
یک پیامک ساده که توانست ۱۰۰ هزار کاربر بسازد

تعجب‌ام وقتی بیشتر شد که شب‌اش دوباره همان صفحه‌ی ثبت‌نام را باز کردم و دیدم که می‌گوید ۱۰۰ هزار نفر در طرح خرید اعتباری اسم‌نویسی کرده‌اند. دیجی‌کالایی‌ها قصد داشتند دقیقا ۱۰۰ هزار نفر پذیرنده‌ی آغازین (Early Adopter) پیدا کنند و تا بتوانند طرح‌شان را روی آنها تست کنند. این روش فوق‌العاده‌ای است که نهایتا برایشان به اندازه‌ی ۱۰۰ هزار پیامک خرج برداشت. در عوض، کلی کاربر اولیه برای سرویس جدیدشان پیدا کردند و به همه قبولاندند که پیامک اگر درست و ارزشمند می‌تواند کانورژن ریت بالایی داشته باشد.

ورود دیجی‌کالا به حوزه‌ی خرید اقساطی در شرایطی اتفاق می‌افتد که کسب‌وکارهای مطرحی در بازار ایران این کار را شروع کرده‌اند. دیجی‌کالا برای فروش اقساطی محصولات باید با رقبایی مثل ایران رنتر و کلاب رنتر رقابت کند. البته از نظر قدرت برند، هیچ‌یک از برندهای نام‌برده به دیجی‌کالا نمی‌رسند و همین موضوع می‌تواند خرید اقساطی از دیجی‌کالا را به سرعت جا بیندازد.

تکمیل ظرفیت خرید اقساطی از دیجی‌کالا
۱۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سایت بسته شد

اصلا اگر قضیه‌ی خرید اقساطی هم مطرح نبود، همین ورود دیجی‌کالا به حوزه‌ی پرداخت و فین‌تک خیلی جذابیت داشت. درست است که دیجی‌کالا در این زمینه دارد از رقبای خارجی‌اش مثل AliPay تقلید می‌کند. ولی همین که می‌تواند پرداخت‌های مالی مردم را مانیتور کند و از این کار به دیتاهای ارزشمند دست پیدا کند، خیلی کار جالب و جاه‌طلبانه‌ای است. این خرید اقساطی از دیجی‌کالا هم می‌تواند برگ برنده‌ای دیگری برای این غول تجارت الکترونیکی ایران باشد.

منبع عکس کاور این پست، سایت Unsplash است.

نظرتان را بگویید

avatar