چند وقتی است که وردپرس را به نسخه 5 آپدیت کردهام و دارم با ادیتور جدید گوتنبرگ کار میکنم. قبل از اینکه به نسخه جدید آپدیت کنم، از دوستان و آشنایان شنیده بودم که محیط ادیتور گوتنبرگ خیلی بد است و تقریبا هیچ کسی حاضر نبود از آن استفاده کند. اما من به محض دیدن ادیتور جدید و آشنایی با طرز کارش، شیفتهی آن شدم. گوتنبرگ در اولین نگاه مرا... ادامه مطلب »
دسته: یادداشتها
آقای رابرت چالدینی (Robert Cialdini) یک روانشناس رفتاری است که کتاب پرفروش Influence را نوشته و کتاب خوب دیگری به نام Pre-Suasion هم دارد. در کتاب دوم، رابرت عزیز حکایت جذابی را تعریف میکند که مربوط به یک فروشنده موفق است و شنیدن آن خالی از لطف نیست. فروشنده قصه ما جیم نام دارد و در شرکتی کار میکند که محصولاش یک سیستم تشخیص آتشسوزی درون ساختمان است. این سیستم... ادامه مطلب »
اکثر شرکتهایی که در فضای آنلاین کار میکنند، هزینه زیادی را صرف هدایت ترافیک به سمت وبسایتشان میکنند و دوست دارند از این کار بهترین نتیجه را بگیرند. سوال اینجا است که از ترافیک به دست آمده چه استفادهای میتوان کرد؟ اصلا چه کار میتوان انجام داد؟ اینجا است که پای موضوع جالب و مهمی به نام لید جنریشن (Lead Generation) یا همان تولید سرنخ به بازاریابی باز میشود. لید... ادامه مطلب »
جانی آیو بالاخره اعلام کرد که قرار است تا پایان سال 2019 میلادی از اپل کنارهگیری کند و شرکت مستقلی را برای خودش تشکیل دهد. البته قبلا هم شایعاتی دربارهی کنارهگیری او از اپل وجود داشت که بالاخره این شایعات رنگ واقعیت به خودشان گرفتند. آقای آیو که طراح ارشد محصولات اپل است، در طراحی محصولاتی مثل آیفون و آیپاد و البته کامپیوترهای مک نقش داشته است. خیلی از محصولاتی... ادامه مطلب »
نمیدانم چرا همیشه از این اصطلاح «اکوسیستم استارتاپی» بدم آمده و هیچوقت دلم نخواسته حتی آن را از زبان کسی بشنوم؛ چه برسد به اینکه خودم بخواهم از آن استفاده کنم. شاید افرادی بودهاند که آن را در جای نادرست به کار میبردهاند یا اینکه افراد دیگری به زور سعی میکردهاند خود را جایی از این چرخه بگنجانند که در نتیجهی تمام این کارها، این تنفر ذاتی از عبارت اکوسیستم... ادامه مطلب »
یکی از چیزهایی که به تازگی به آن مواجه شدهام، نظریه معروف آقای فردریک وینسلو تیلور (Frederick Winslow Taylor) است. نظریهای که در آن به شکل عجیبی درباره نوع اهمیت دادن افراد به رویههای نادرست نگاه شده است. جناب آقای تیلور که به نوعی پدر مدیریت هم هستند، اعتقاد دارند که ما آدمها تمام وقت و تلاشمان را صرف چیزهایی میکنیم که به نظرمان در حال نابودی هستند. مثلا به... ادامه مطلب »
با شروع جام جهانی، شاهد کمپینهایی قابل انتظار از برندهای مطرح و حتی غیر مطرحی هستیم که سعی میکنند با استفاده از اقبال عمومی به این رویداد، خودی نشان دهند و دیده شوند. اصولا استفاده از Newsjacking کار خوبی است و سوار شدن روی موج خیلی هم مفید است؛ اما به شرطی که اصل مهمی به نام Autheticity را فراموش نکنیم. خیلی از برندهای ما سعی می کنند صرفا در... ادامه مطلب »
همین چند وقت پیش بود که پس از اصرارهای فراوان توانستم خواهرخانومم را راضی کنم تا یک گوشی هوشمند مدرن بخرد. فکر میکردم که پس از خرید، تجربهی نابی از کار کردن با یک گوشی موبایل در انتظارش خواهد بود؛ اما نمیدانستم که این خرید، تازه شروع یک داستان بزرگ است. ادامه مطلب »
در ایام نوروز ۱۳۹۷ مثل ایام دیگر مشغول جستجو پیرامون موضوع خاصی بودم که ناگهان به بلاگ وبسایت هاب اسپات (HubSpot) رسیدم. پیش از این چندین بار با جستجوی اینترنتی به مطالب هاب اسپات برخورد کرده بودم و مقالههای جالبی هم در آن دیده بودم که به خوبی جواب سوالاتم را میدادند. اما این دفعه، موضوع دیگری توجهم را جلب کرد: تایم آن سایت هاب اسپات عدد بسیار خوبی است... ادامه مطلب »
امسال وقتی لیست فیلمهای نامزد اسکار اعلام شد و بعد از آن، زمانی که اسامی فیلمهای برنده را خواندم، میدانستم که یکی از این فیلمها را تحت هر شرایطی باید ببینم. نه لزوما به خاطر اینکه توانسته نظر مثبت آکادمی اسکار را به دست آورد که همه میدانیم پشت پردهی انتخاب فیلمهای برتر در هر جشنوارهی فیلمی، عوامل مختلفی نقش دارند؛ بلکه تنها به دلیل وجود اسم گیرمو دل تورو (Guillermo... ادامه مطلب »