ایربی‌ان‌بی و باگ بزرگی که گریبان‌اش را گرفت

ایربی‌ان‌بی کرایه اتاق سراسر دنیا

ایربی‌ان‌بی این روزها با یک چالش اساسی مواجه شده است. یکی بوده که سوراخ موجود در محبوب‌ترین سیستم رزرو اتاق را پیدا کرده و حسابی از آن سواستفاده کرده است. ماجرا از این قرار بوده که مردم برای اجاره‌ی یک اتاق پول پرداخت می‌کرده‌اند و وقتی می‌رفته‌اند تا کلید را تحویل بگیرند، با یک اتفاق پیش‌بینی‌نشده مواجه می‌شدند. در چنین مواقعی، فرد صاحب اتاق می‌گفته که اشکالی در سیستم تهویه یا مبلمان اتاق پیش آمده و به عنوان جایگزین، اتاق دیگری را پیشنهاد می‌داده است. مسافر بیچاره هم که حوصله‌ی اسیری و اویری را نداشته، به پیشنهاد جایگزین رضایت می‌داده و بعدا می‌فهمیده که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده است. مشکل اینجا بوده که در تمام موارد، اتاق جایگزین کیفیت بدی داشته و بعد از چند ساعت، فرد رابط با قلدری عذرشان را می‌خواسته است. این اتفاق از نظر ایربی‌ان‌بی پنهان می‌مانده و یک تراکنش ظاهرا موفق محسوب می‌شده است. کلاهبرداران به همین راحتی پول اجاره‌ی اتاق را به جیب می‌زدند و مسافر بیچاره هم دیگر نمی‌توانسته پول‌اش را از ایربی‌ان‌بی پس بگیرد.

به همین دلیل، روزهای سختی برای شرکت ایربی‌ان‌بی به وجود آمده است. همگان به این معضل بزرگ پی برده‌اند و سواستفاده‌کنندگان از آن را شناخته‌اند. حالا این ایربی‌ان‌بی است که باید در این رابطه کاری بکند. آقای برایان چسکی (Brian Chesky) مدیرعامل شرکت هم در اقدامی هیجان‌زده اعلام کرده که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۰، تمام ۲۰ میلیون اتاق قابل بوک کردن در ایربی‌ان‌بی را وریفای (Verify) کند! از او می‌پرسند آخر چطور می‌خواهی چنین کاری را انجام بدهی؟ به صورت ضمنی جواب داده که «شما دیگر به آن کاری نداشته باشید. ما تا به الان درگیر مساله‌ی رشد بوده‌ایم و از حالا به بعد می‌خواهیم روی کیفیت سرویس‌مان کار کنیم».

برایان چسکی در اقدامی هیجان‌زده اعلام کرده که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۰، تمام ۲۰ میلیون اتاق قابل بوک کردن در ایربی‌ان‌بی را وریفای کند

جالب این‌جا است که یکی از مشتریان گرفتار شده در دام آن شیادان اینترنتی، خودش خبرنگار بوده و با انتشار یک استوری در رسانه‌ای که تویش کار می‌کرده، توانسته مسئولان ایربی‌ان‌بی را از این خواب غفلت بیدار کند. حالا چطور بوده که آن‌ها خودشان خبر نداشته‌اند که چنین نارضایتی عظیمی در میان مشتریان وجود دارد؟ خدا می‌داند. خلاصه این خانم خبرنگار توانسته ۱۰۰ دلار پولی که بابت اتاق داده را پس بگیرد؛ اما معلوم نیست که آیا باقی مشتریانی که گرفتار چنین دامی شده‌اند هم توانسته‌اند به پول‌شان برسند یا اینکه از خیر آن گذشته‌اند. همین چیزهای رسانه است که باعث می‌شود عاشق‌اش باقی بمانم و با همه‌ی سختی‌ها، بخشی از هر روزم را به نوشتن اختصاص بدهم. همین رسانه بود که ایربی‌ان‌بی را بیدار کرد! راستی آیا اسنپ روم (زودروم سابق!) هم با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند؟

منبع عکس کاور این پست، سایت Unsplash است.

۴.۵ ۲ رای
امتیاز کلی این نوشته
اشتراک
اعلان
guest

0 کامنت
فیدبک اینلاین
دیدن تمام کامنت‌ها